Do tej pory Łada, pomimo…

Do tej pory Łada, pomimo przejęcia przez koncert Renault-Nissan w 2012, miała w sobie wiele rosyjskiej myśli technicznej(np. silniki mające swoje korzenie jeszcze w Ładzie Samarze, oczywiście zmodernizowane) a także własną unikalną gamę modelową. Te czasy już się kończą – przez następne kilka lat ta marka stanie się klonem Dacii.
W 2018 roku ze względu na żałośnie niski popyt(tylko 5 tysięcy sztuk sprzedanych w 7 miesięcy)zakończyła się produkcja Łady Priory, samochodu będącego głęboką modernizacją Łady 110 zaprojektowanej jeszcze w ZSRR. To niby nic takiego, bo w produkcji jest nadal terenowa Niva, wytwarzana bez przerwy od 44 lat, będąca żywym pomnikiem radzieckiej myśli technicznej – tyle, że w 2024 ma wejść do produkcji nowa generacja, będąca tańszą bieda-wersją Dacii Duster ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Najpopularniejszy obecnie model, Granta ma mieć nową generację na przełomie 2021/2022, zunifikowaną z Dacią Logan. Jedyne, co będzie różniło te modele to gama silników(możliwe, że w Ładzie nadal będą to rodzime jednostki napędowe) i nadwozie – Granta będzie głównie sedanem bez dostępnej wersji hatchback a Logan na odwrót. Warto dodać, że różne modele Dacii, są wytwarzane od lat pod marką Renault w dawnej fabryce Moskwicza w rosyjskiej stolicy.
Czy to koniec prawdziwej rosyjskiej motoryzacji? Nie. Oryginalna Łada Niva(od 2021 trafnie nazywa się Niva Legend) ma być w produkcji jeszcze wiele lat, dopóki będzie na nią popyt, a swoją gamę modelową planuje poszerzyć UAZ, zapowiadający nowego crossovera, służącego głównie do jazdy miejskiej, co stanowi pewne zerwanie z łatką producenta rasowych terenówek(niemniej ten crossover ma mieć konstrukcję ramową).
#samochody #motoryzacja #rosja #ciekawostki #lada #dacia #renault

Komentarze są wyłączone.